Doğru cevabı biliyorsanız yarışmamıza katılarak siz de hediyelerimize sahip olabilirsiniz.
   
 
   
  ...
 
   
Türkiye ve dünyadan ünlü ressamlar, hayatları, çalışmaları ve sanat akımları...
Boyalar hakkında teknik bilgilere ve ilginizi çekecek faydalı linklere bu sayfadan ulaşabilirsiniz...



   
.. 7 8 9
   

Beyaz keten yağı ile beyaz ayçicegi yağı arasındaki farklar nelerdir ?

Bizim tecrubelerimiz, bütün yağlar arasında, (ayçicek yağı, susam yağı, keten yağı, haşhaş yağı,fındık yağı, ağaç yağı) resim için en uygun olanının keten yağı (linseed oil) olduğunu gösterdi. Bazı yağlar kırılgan bir film tabakası bırakırken bazıları önemli ölçüde boyayı karartır. Bazılarının ise kuruma süresi normalden çok daha uzundur. Ama keten yağı optimal kalite özellikleri kombinasyonlarına uygunluk gösterir. Kuruma süresi diğer yağlara oranla kısadır, elastiktir ve dayanıklıdır. Bütün bu pozitif özelliklerinin yanında keten yağı sarıdır ve zamanla dahada sararır bu durum ise özellikle beyaz rengin gücünü azaltır. Bu sebepten dolayı Keten yağının yerini beyaz renkte ayçiceği yağı alır. Ayçiceği yağı keten yağına oranla daha soluk bir renge sahiptir, daha uzun sürede kurur ve film elastikiyeti acısından kırılgandır. İlk katlarda kullanılan Ayçiceği yağı bütün bu özelliklerinden dolayı diğer boya katlarında problemlere yol açabilir değişik kuruma zamanlarındaki farklılık ve katmanlar arasındaki zayıf bağlar bir sonraki tabakada uygulanacak boyanın tutuculuğunu azaltabileceği için, özellikle ilk katlarda kullanılması önerilmez İlk katmanlarda keten yağı final katmanlarda ise ayçicegi yağı kullanılması gerekmektedir.

Final verniği uygulanmadan evvel resmin kuruması için ne kadar beklenmelidir?

Yağlı boyalar kimyasal olarak oksitlenme (oxidative) ile kuruyan boyalardır. Yağ havadaki oksijeni observe ederek, kimyasındaki molekül zincirini birbirine bağlar. Bu moleküler hareketlenme için gereken enerji ultraviole ışınlardan sağlanır. Keten yağı barındıran boyaların kuruması diğer boyalara oranlı daha uzun sürer. Boya katının kalınlığı ve kullanılan pigment özelliklerine göre değişkenlik gösterse de, dokunulabilecek düzeyde bir resmin kuruması yaklaşık olarak 1-6 hafta almaktadır. Bütün boya katlarının tamamen kuruması ise yaklaşık 6-12 ay sürer. Çok kalın boya tabakalarında bu sürenin yıllar alabileceği bilinmektedir. Buna rağmen boyanın eskime süresi havayla ve temas ettiği andan itibaren baslar. Resmin yüzeyindeki boya dokunulabilecek kadar kuruduğunda verniklenmesi önerilir.

Vernik boyanın havayla temasını azaltacağından resmin ömrünü de uzatır. Bir diğer avantajı ise resmi toz nem gibi dış etkilerden korumasıdır. Vernik üzerinde toplanan tozlar ise resme zarar vermeden temizlenebilir.

Neden bazı boyalar örnegin cobalt Ya da madder kalın bır tabaka halınde kullanıldıgında yüzeyinde kırısıklıklar olusur ?

Belli bazı boyalar kalın uygulamalar sonucunda satıh düzlüğünü kaybedip kırışabilirler. Özellikle cobalt, kök Ya da toprak boyalar. Sebep pigment türünde ve renk kompozisyonunda yatar. Yağlı boyalar oksijen ve ışık altında kurur bu durumda, yüzeydeki boya, dip boyaya oranla daha fazla exposed olduğu için dip boya ile aralarında derece farkı ortaya çıkar bununla birlikte yine boya kompozisyonundan dolayı kuruyan yüzeyde film tabakası oluşur ve ışığın ve havanın dibe nüfuz etmesini göreceli olarak engeller. buda iki çeşit kuruma süreci yaratır surface drying (yüzeysel kuruma) deep drying (derin kuruma). En ideal olanı eşit oranlarda kuruma sağlanabilmesidir.

Daha önce yüzeyde kuruyan boya dipte kuruyan boyanın yağını absorve etmeye baslar iki kat arasında bir gerilim oluşturur. Dipteki boyanın hacminde bir değişiklik olmamasına karsın yüzeyde oluşacak toplanmalar kırışmalara yol acar. Bu durumun önüne geçmek ancak boyaya bir miktar TALENS PAİNTİNG PASTE 096 eklemekle mümkün olur . Painting paste temelde renksiz yağlı boyadır genelde istenilen oranlarda painting paste ve yağlı boya kullanılabilir ama önerilen kullanımı 1\1 kullanımdır. Painting paste eklenen boyanın renk konsantrasyonunda Ya da ışık haslığında herhangi bir değişikli görülmediği gibi oksijenin boyanın içine nüfuz etmesini sağlar.

Kurutucuların `Siccatives` fonksiyonu nedir ?

Kurutucular sınırsız miktarda kullanılabilirlermi ?

Light Siccatives Courtrai ile Dark Siccative Harlem arasındaki farklar nelerdir ?

Siccatives nasıl çalışır ?

Kurutucular (Siccatives) metal bileşenlerden oluşan solüsyonlardır ve yağlı boyaların kimyasal kuruma süresini hızlandırırlar. Yağlı boyalar kendi kendilerine yüzeyden baslayarak kururlar. Kurutucularda kullanılan kimyasal bileşikler, kurutucuya, dipten Ya da yüzeyden kuruma sağlama özelliği kazandır.

Light kurutucu `siccatives courtrai` Dipten kuruma sağlar. Dark kurutucu `Siccatives harlem` ise yüzeysel kuruma sağlar. `Siccative harlem` terkibinde yağ bulundururken `Siccatives Cortrai` manganez gibi metal bileşenlerden oluşur. Bu sebepten dolayı `Sıccatıves harlem` daha hızlı kuruyan bir medium olarak kabul edilir. Kurutucu seçiminde resmin kompozisyonu öncelikli olarak göz önüne alınır eğer üst üste renk katlarında oluşan bir resim kompozisyonu varsa, katlar arasındaki bağlılığı ve yapışkanlığı sağlamak için daima ``fat over lean`` dıye tabir edilen klasik bir resim tekniği kullanılmalıdır .Yağlı olan Siccatives Harlemin, ilk katlardaki boya tabakalarında kullanımı önerilmez. Yüzey tabakasının hızla kuruması sonraki tabakanın optimal yapışkanlığını yavaşlatır. Yanlış siccatives kullanımı birtakım problemler doğurabilir Kuruma sürecinden ayrı olarak birde bu malzemenin kullanımı yaşlanma sürecini de hızlandırır. Problemleri en aza indirgemek için boyanızın içine en fazla %2 oranında `succatives cortrai` yada % 10 oranında `succatives harlem` eklemelisiniz. Geneldeki yaygın kanı Succatıve kullanımın mümkün olduğunca sınırlandırılması yönündedir.

Fat over lean teknigi: Bu teknik resim yapmada kullanılan en eski ve en temel tekniklerden biridir. Bu teknikte resmin ilk katında boyaya eğer extra yağ koyarsanız bu, dığer katlar arasındaki bağlantıyı zayıflatır ayrıca ilk katın kuruma süresini uzatmış olursunuz. İkinci tabakada kullandığınız boyaya bir miktar terebentin Ya da white spirit koymanız gerekir bu boya tabakasının kurumasını hızlandıracaktır, Yapılan en önemli hatalardan bir tanesi ikinci tabakaya bir önceki tabakadan daha az yağ koymaktır, İlk tabakadan daha az yağ içeren ikinci tabakadaki yağın bir miktarı, ilk tabaka tarafından emilecek ve resminizde kontrast farkları ve zamanla çatlaklar oluşacaktır. Her bir tabaka bir öncekinden daha fazla yağ içermek zorundadır.

Fat Over Lean tekniğiyle ilgili birkaç ipucu: Cadminium red, cadminium yellow gibi renkler icerdikleri yağ oranından dolayı daha gec, Prussian blue, Ultramarine, Flake white ve Titanium white renkleri ise daha az yağ içeriğine sahip oldukları için daha kısa sürede kururlar. Rembrant Van Rijn`nin resimlerine daha çabuk kuruması icin prussian blue karıstırdıgı ancak xray cihazının ortaya çıkışından sonra keşfedilmiştir.

Beyazlatılmış keten yağı (Bleached lınseed oil) ile Arındırılmış Keten yağı (Purified Linseed Oil) arasındaki fark nedir ?

Teknik olarak aralarında bir fark yoktur Sadece arındırılmış keten yağı diğerine oranla daha uzun sürede kurur .Her ikiside uygulamadan kısa süre sonra sarı renklerini kaybederler.
         
 
l
l
l
© Copyright 2010. Tüm hakları saklıdır.
Sanat Dünyası San. Ürün. Paz. Ltd. Şti
Organize Sanayi Bölgesi Kahverengi Cd. 3.Sk. No:4 Nilüfer Bursa
Tel : +90 (224) 225 60 75 (3 Hat)
Fax: +90 (224) 225 60 78
sanat@sanatdunyasi.com.tr
 
 
Designed By BURSA AJANS www.bursaajans.com