Doğru cevabı biliyorsanız yarışmamıza katılarak siz de hediyelerimize sahip olabilirsiniz.
   
 
   
  ...
 
   
Türkiye ve dünyadan ünlü ressamlar, hayatları, çalışmaları ve sanat akımları...
Boyalar hakkında teknik bilgilere ve ilginizi çekecek faydalı linklere bu sayfadan ulaşabilirsiniz...



   
1 2 3 ..
   

Beyaz keten yağı ile beyaz ayçicegi yağı arasındaki farklar nelerdir ?

Bizim tecrubelerimiz, bütün yağlar arasında, (ayçicek yağı, susam yağı, keten yağı, haşhaş yağı,fındık yağı, ağaç yağı) resim için en uygun olanının keten yağı (linseed oil) olduğunu gösterdi. Bazı yağlar kırılgan bir film tabakası bırakırken bazıları önemli ölçüde boyayı karartır. Bazılarının ise kuruma süresi normalden çok daha uzundur. Ama keten yağı optimal kalite özellikleri kombinasyonlarına uygunluk gösterir. Kuruma süresi diğer yağlara oranla kısadır, elastiktir ve dayanıklıdır. Bütün bu pozitif özelliklerinin yanında keten yağı sarıdır ve zamanla dahada sararır bu durum ise özellikle beyaz rengin gücünü azaltır. Bu sebepten dolayı Keten yağının yerini beyaz renkte ayçiceği yağı alır. Ayçiceği yağı keten yağına oranla daha soluk bir renge sahiptir, daha uzun sürede kurur ve film elastikiyeti acısından kırılgandır. İlk katlarda kullanılan Ayçiceği yağı bütün bu özelliklerinden dolayı diğer boya katlarında problemlere yol açabilir değişik kuruma zamanlarındaki farklılık ve katmanlar arasındaki zayıf bağlar bir sonraki tabakada uygulanacak boyanın tutuculuğunu azaltabileceği için, özellikle ilk katlarda kullanılması önerilmez İlk katmanlarda keten yağı final katmanlarda ise ayçicegi yağı kullanılması gerekmektedir.

Hangi fırçalar yağlı boya tekniği için uygundur?

Domuz kılından (Hog Hair) yapılan fırçalar genellikle yağlı boya tekniğinde çok kullanılan fırçalardır. Bununla beraber diğer fırça çeşitleri de belirli boya tekniklerinde kullanılabilir. Sıkı yapılı domuz kılı fırçalar, üzerlerinde çok miktarda yoğun kıvamlı boyayı tutabilirler lakin fırça vurusu detay çalışmak için uygun değildir. Detay çalışmak için samur(sable) ve kokarca (İltis grm) kılından yapılan fırçalar çok kullanışlıdır. Bununla beraber sentetik liflerden yapılan fırçalarda bütün resim tekniklerinde iyi alternatiflerdir. Fırçalar çeşitli fiyat ve kalite gruplarına ayrılır; Rembrant fırçalar tamamen el ile yapılırlar ve yüksek düzeyde kalite sunarlar. Van Gogh fırçalarda, yine tamamen el yapımıdır, mükemmel kalitede ve ekonomiktirler. Yağlı boya fırçaları resim yapılan yüzey ile arada yeterli mesafeyi bırakmak için uzun saplı olarak yapılırlar.

ORGANİK PİGMENTLER

Organik pigmentler karbon bileşenlerden oluşur. Sentetik olarak üretilmeye baslamadan önce genellikle hayvan Ya da bitki orijinliydiler. Sentetik pigmentlere örnek, Alizarin Azo pigmentler (sarı, turuncu, kırmızı ve tonları) Phtholocyanine (mavi yesil ve tonları)

Stand Oil nedir ne zaman kullanılır ?

Stand oil keten yağının oksijen katılmadan ısıtılmasıyla yapılır dolayısıyla (oksitlenmez) Polimerizasyon yöntemiyle içindeki yağ molekülleri arasındaki bağ güçlendirilir buda yağa normalinden fazla bir yoğunluk verir. Beyaz ispirto Ya da terebentinle açılan Stand oil polimer yapısı dolayısıyla esnekliğini kaybetmez.

Geleneksel resim tekniğinde de parlatıcı olarak kullanılan stand oil normal keten yağına oranla daha yoğun olduğu için sanatçının kendi yaptığı medium içerisinde kullanılabilir. Boyanın kurumasını geciktirdiğinden dolayı son katlarda kullanılması önerilir.

Retouching vernık ne zaman ve nasıl kullanılmalı ?

Intermedıate vernik nedir ?

Bir yağlıboya resim verniklenmek zorundadır ?

Resim çalışırken tuvalin bazı bölgelerinde `Sunken` tabir edilen boya çökmelerine bağlı, matlıklar ve solmalar oluşur. Bu renk yoğunluğunun değişmesi ve renk keskinliğinin değer kaybetmesiyle sonuçlanır. Bu duruma renk kombinasyonları, kullanılan incelticinin türü ve miktarı, Resim yapılan yüzeyin emiciliği sebep olabilir. Her bir renk boyadaki yağ ve solvent miktarı değişiklik gösterir, eğer kullanılan boya yağ içeriyorsa ve yağ tuval tarafından emilmişse `sunken` oluşması ihtimali çok yüksektir. Böyle bir durumda Renkler arasındaki harmoniyi kurmak güçleşeceğinden, doğru kararı vererek resme devam etmek problem haline gelir. Bu problemini çözmek için çökmenin olduğu bölgeye çok ince bir kat Talens Retoching Vernik atmanız gerekir (spray vernik tercih edilmelidir) yüzeyin emiciliğine göre bu işlem birkaç kez tekrarlanabilir.

En önemli husus İlk vernik katını ve devam eden her bir kat verniği atmadan evvel bir önceki yüzeyin kuru olmasına özen göstermektir. Vernik birkaç saatte kurur ve parlak ama heterojen (gecirgen) bir yüzey bırakır bu ve yeni bir renk katına hazır hale gelir. Heterojen vernik altta kalan boyanın havayla temasını kesmeyeceği için kuruma sürecini olumsuz etkilemez Tam olarak kurumamış boya katının üzerine vernik Ya da vernik katının üzerine boya sürülürse, verniğin bileşimdeki solventler hazırlanılan boyayı çözebilir ve yine renk kayıpları yasanabilir.

Talens Retouching Vernik aynı zamanda İntermediate vernik Ya da `provisional final varnish` gecici final verniği olarak kullanılabilir. Bu uygulama içinse resmin en az birkaç ay kurumaya bırakılması gerekmektedir. Resmin yüzeyi dokunulacak kadar kuru olsa bile alt tabakalar kesinlikle hala yaştır Talens Retouchıng vernikte bulunan solvent resmin alt tabakasına da nüfuz ederek oradaki kurumamış yağı üste çıkarır bu durumda resminizin yüzeyi uzun süre yapışkan bir hal alır. Tam kuruma sağlandığında final verniği uygulanabilir.
         
 
l
l
l
© Copyright 2010. Tüm hakları saklıdır.
Sanat Dünyası San. Ürün. Paz. Ltd. Şti
Organize Sanayi Bölgesi Kahverengi Cd. 3.Sk. No:4 Nilüfer Bursa
Tel : +90 (224) 225 60 75 (3 Hat)
Fax: +90 (224) 225 60 78
sanat@sanatdunyasi.com.tr
 
 
Designed By BURSA AJANS www.bursaajans.com