Doğru cevabı biliyorsanız yarışmamıza katılarak siz de hediyelerimize sahip olabilirsiniz.
   
 
   
  ...
 
   
Türkiye ve dünyadan ünlü ressamlar, hayatları, çalışmaları ve sanat akımları...
Boyalar hakkında teknik bilgilere ve ilginizi çekecek faydalı linklere bu sayfadan ulaşabilirsiniz...



   
1 2 3 ..
   

Stand Oil nedir ne zaman kullanılır ?

Stand oil keten yağının oksijen katılmadan ısıtılmasıyla yapılır dolayısıyla (oksitlenmez) Polimerizasyon yöntemiyle içindeki yağ molekülleri arasındaki bağ güçlendirilir buda yağa normalinden fazla bir yoğunluk verir. Beyaz ispirto Ya da terebentinle açılan Stand oil polimer yapısı dolayısıyla esnekliğini kaybetmez.

Geleneksel resim tekniğinde de parlatıcı olarak kullanılan stand oil normal keten yağına oranla daha yoğun olduğu için sanatçının kendi yaptığı medium içerisinde kullanılabilir. Boyanın kurumasını geciktirdiğinden dolayı son katlarda kullanılması önerilir.

`Dammar` vernik nedir ?

Günümüzde de hala kullanılan ve tek geleneksel vernik olan `dammar`, doğal ağaç reçinesinin terebentin ile ayrıştırılmasıyla imal edilen bir vernik türüdür. Dammar vernik kuruduktan sonra sararır ve kırılgan bir hale gelir . En avantajlı tarafı ise kuruduktan yıllarca sonra bile resim yüzeyinden kolaylıkla sökülebilir olmasıdır.

Allaprima ne demektir ?

Allaprima üst üste yaş boya demektir (Wet in wet) Bu teknikte boyalar sadece palet üstünde değil tuval üstünde de kendi kendilerine karışmaya devam ederler ve hiçbir kattaki boya tabakasının kurumasını beklemeye gerek yoktur. Bu teknikte renkler saf olarak kullanılabileceği gibi eğer açılacaksa da, bütün renkler için aynı tip solvent kullanılmalıdır.

Yağlı boyalarda medium kullanma zorunluluğu varmıdır ?

Medium kullanımı tekniğe göre değişir. Yağlı boyada iki temel teknik vardır.

Allaprima (wet in wet)
Fat over lean ( Flexible over less flexible)

Talens painting medium üç temel bileşene sahiptir. Yağ, reçine, beyaz ispirto (white spirit) Medium kullanımı öncelikle, Fat over lean tekniğinde boya katmanları arasındaki tutunmayı artırarak resmin ömrünü uzatır. Özellikle glaze aşamasında hiçbir fırça izi kalmamasına rağmen glaze filminin altından, sanatçının özgün fırça vuruşlarının görünmesini engellemez. Talens mediumlar, glazing medium, alky medium, venetian turpendine ve stand oil olarak ayrılırlar.

Eski bir vernik tabakası nasıl temizlenir ?

Eski vernik tabakasını temizlerken çok dikkatli ve çıkabilecek problemlere karşı hazırlıklı olunmalıdır. Bazı durumlarda vernik tabakası boyanın oksijenle temasını keser ve boya verniğin altında yumuşak, kalır böyle durumlarda verniği sökerken boyada da çözünmeler görülebilir. Vernik söyle sökülmelidir;

Beyaz ispirto, birkaç santim kalınlığındaki düz bir fırçayla 15 X 15 bir alana sürülüp alanı kaplayan verniğin kabarması sağlanır. Bu esnada fırça temizlenir ve aynı alana yine beyaz ispirto sürülür, vernik, beyaz ispirto ile çözülüp fırçaya yapışarak resim yüzeyinden arınana kadar bu işleme devam edilir. Aynı işlem resim yüzeyinin kalanına da uygulanır. Vernik resim yüzeyinden söküldükten sonra ince bir film tabakası kalacaktır bu tabaka zamanla yok olur.
         
 
l
l
l
© Copyright 2010. Tüm hakları saklıdır.
Sanat Dünyası San. Ürün. Paz. Ltd. Şti
Organize Sanayi Bölgesi Kahverengi Cd. 3.Sk. No:4 Nilüfer Bursa
Tel : +90 (224) 225 60 75 (3 Hat)
Fax: +90 (224) 225 60 78
sanat@sanatdunyasi.com.tr
 
 
Designed By BURSA AJANS www.bursaajans.com