Doğru cevabı biliyorsanız yarışmamıza katılarak siz de hediyelerimize sahip olabilirsiniz.
   
 
   
  ...
 
   
Türkiye ve dünyadan ünlü ressamlar, hayatları, çalışmaları ve sanat akımları...
Boyalar hakkında teknik bilgilere ve ilginizi çekecek faydalı linklere bu sayfadan ulaşabilirsiniz...



   
1 2 3 ..
   

Beyazlatılmış keten yağı (Bleached lınseed oil) ile Arındırılmış Keten yağı (Purified Linseed Oil) arasındaki fark nedir ?

Teknik olarak aralarında bir fark yoktur Sadece arındırılmış keten yağı diğerine oranla daha uzun sürede kurur .Her ikiside uygulamadan kısa süre sonra sarı renklerini kaybederler.

Hangi fırçalar yağlı boya tekniği için uygundur?

Domuz kılından (Hog Hair) yapılan fırçalar genellikle yağlı boya tekniğinde çok kullanılan fırçalardır. Bununla beraber diğer fırça çeşitleri de belirli boya tekniklerinde kullanılabilir. Sıkı yapılı domuz kılı fırçalar, üzerlerinde çok miktarda yoğun kıvamlı boyayı tutabilirler lakin fırça vurusu detay çalışmak için uygun değildir. Detay çalışmak için samur(sable) ve kokarca (İltis grm) kılından yapılan fırçalar çok kullanışlıdır. Bununla beraber sentetik liflerden yapılan fırçalarda bütün resim tekniklerinde iyi alternatiflerdir. Fırçalar çeşitli fiyat ve kalite gruplarına ayrılır; Rembrant fırçalar tamamen el ile yapılırlar ve yüksek düzeyde kalite sunarlar. Van Gogh fırçalarda, yine tamamen el yapımıdır, mükemmel kalitede ve ekonomiktirler. Yağlı boya fırçaları resim yapılan yüzey ile arada yeterli mesafeyi bırakmak için uzun saplı olarak yapılırlar.

Neden bazı boyalar örnegin cobalt Ya da madder kalın bır tabaka halınde kullanıldıgında yüzeyinde kırısıklıklar olusur ?

Belli bazı boyalar kalın uygulamalar sonucunda satıh düzlüğünü kaybedip kırışabilirler. Özellikle cobalt, kök Ya da toprak boyalar. Sebep pigment türünde ve renk kompozisyonunda yatar. Yağlı boyalar oksijen ve ışık altında kurur bu durumda, yüzeydeki boya, dip boyaya oranla daha fazla exposed olduğu için dip boya ile aralarında derece farkı ortaya çıkar bununla birlikte yine boya kompozisyonundan dolayı kuruyan yüzeyde film tabakası oluşur ve ışığın ve havanın dibe nüfuz etmesini göreceli olarak engeller. buda iki çeşit kuruma süreci yaratır surface drying (yüzeysel kuruma) deep drying (derin kuruma). En ideal olanı eşit oranlarda kuruma sağlanabilmesidir.

Daha önce yüzeyde kuruyan boya dipte kuruyan boyanın yağını absorve etmeye baslar iki kat arasında bir gerilim oluşturur. Dipteki boyanın hacminde bir değişiklik olmamasına karsın yüzeyde oluşacak toplanmalar kırışmalara yol acar. Bu durumun önüne geçmek ancak boyaya bir miktar TALENS PAİNTİNG PASTE 096 eklemekle mümkün olur . Painting paste temelde renksiz yağlı boyadır genelde istenilen oranlarda painting paste ve yağlı boya kullanılabilir ama önerilen kullanımı 1\1 kullanımdır. Painting paste eklenen boyanın renk konsantrasyonunda Ya da ışık haslığında herhangi bir değişikli görülmediği gibi oksijenin boyanın içine nüfuz etmesini sağlar.

DYES (BOYA)

Eğer rengini veren ham madde sıvı içinde eriyorsa (şekerin suyun içinde erimesi gibi) biz renk veren bu maddeyi pigment olarak değil DYE olarak adlandırırız. Bunların ışık haslığı boya içinde Ya da mürekkepte zayıftır Bu boyalar bu yüzden sanatçılar tarafından kullanılmazlar. Bir resim görülebilir olmalıdır bu sebeple de renklerin dayanıklı ve mukavim olması şarttır.

İllistratörler grafikerler ve hobi amaçlı resimle uğraşanlar için ilk etapda ki kriter ışık haslığı değildir, bir illistrasyon basıldıktan sonra karanlık bir yerde saklanır. Çocukların ve hobi olarak resmi seçenlerin boya nitelikleri konusundaki ihtiyaçları ve öncelikleri profesyonel sanatçılardan elbet deki farklıdır. Çözünebilirlikleri sebebiyle boyalar ince sıvıları boyamada son derece elverişlidirler örneğin limon asidinin şeffaf mürekkep olarak kullanılması gibi.

IŞIK HASLIĞI (Lightfastness)

Işık haslığı; Bir rengin ve o rengi oluşturan ham maddenin ultraviole ışık karşısında uğrayacağı zararın derecesidir. Ultraviole ısın gün ışığı veya yapay ışık Ya da her ikisininde karışımı olabilir ve renk bileşenlerinin yapısını bozabilecek güçtedir. Renk bozulma ve solmalarının hızı, rengin ışık haslığı derecesi ve ultraviole ışığın miktarıyla orantılıdır. Bazı renkler uygulamadan sonraki birkaç gün içinde solmaya baslarken, bazılarında bu süre uzun yıllardır Ya da asla solmaz.
Işık haslığı derecesini belirlemede iki temel yöntem vardır

1.Blue wool scale : 8 parça kumaşın mavinin degişik tonlarıyla boyanması ve ulraviole ışığa belli sürelerle maruz bırakılması temeline dayanan bir metoddur. Işık Haslığını belirlemede 20 sene önce terkedilen geleneksel yöntemdir

2 ASTM (American Society For Testing And Materials) Bu yöntemde de temelde renkler belli oranlarla beyaz boya eklenir ve ultraviole ışığa maruz bırakılırlar .

Işık haslığı derecesinde birim olarak kullanılan Museum Conditioons ibaresi Londra Tate Museum Gallery ışıklandırması baz alınarak oluşturulmuştur.
         
 
l
l
l
© Copyright 2010. Tüm hakları saklıdır.
Sanat Dünyası San. Ürün. Paz. Ltd. Şti
Organize Sanayi Bölgesi Kahverengi Cd. 3.Sk. No:4 Nilüfer Bursa
Tel : +90 (224) 225 60 75 (3 Hat)
Fax: +90 (224) 225 60 78
sanat@sanatdunyasi.com.tr
 
 
Designed By BURSA AJANS www.bursaajans.com