Doğru cevabı biliyorsanız yarışmamıza katılarak siz de hediyelerimize sahip olabilirsiniz.
   
 
   
  ...
 
   
Türkiye ve dünyadan ünlü ressamlar, hayatları, çalışmaları ve sanat akımları...
Boyalar hakkında teknik bilgilere ve ilginizi çekecek faydalı linklere bu sayfadan ulaşabilirsiniz...



   
1 2 3 ..
   

Yağlı boyalarda medium kullanma zorunluluğu varmıdır ?

Medium kullanımı tekniğe göre değişir. Yağlı boyada iki temel teknik vardır.

Allaprima (wet in wet)
Fat over lean ( Flexible over less flexible)

Talens painting medium üç temel bileşene sahiptir. Yağ, reçine, beyaz ispirto (white spirit) Medium kullanımı öncelikle, Fat over lean tekniğinde boya katmanları arasındaki tutunmayı artırarak resmin ömrünü uzatır. Özellikle glaze aşamasında hiçbir fırça izi kalmamasına rağmen glaze filminin altından, sanatçının özgün fırça vuruşlarının görünmesini engellemez. Talens mediumlar, glazing medium, alky medium, venetian turpendine ve stand oil olarak ayrılırlar.

RENK TONU (Tinting Strenght)

Boyanın yoğunluğuna bağlı renk tonu pigment turu, kullanılan pigment miktarı ve pigmentin ezilerek öğütülme inceliğine göre belirlenir. Ezilerek öğütülen pigmentin renk tonu ve yoğunluğu yükselir, renk yoğunluğu yüksek olan boya ise beyaz boyayla karıştırıldığında kendine has tonunu daha uzun sure muhafaza eder.

Painting paste nedir, ne zaman ve nasıl kullanılır ?

Painting paste (resim macunu) esasen pigmentsiz yağlı boyadır. Boyayla istenilen miktarlarda kullanılabilir rengin konsantrasyonuna herhangi bir zarar vermez. Özellikle renk konsantrasyonu yüksek, pahalı boyalarda daha fazla miktarda boya elde etmek için kullanılır. Resim macunu birde yoğun ve kalın boya kullanımlarında kırışmayı engelleyici medium olarak kullanılır. Genelde 1\1 oranında kullanımı yaygındır. Kesinlikle sararmaz ve boyanın dayanıklılığını arttırır. Kuruma süresini azaltır.

DYES (BOYA)

Eğer rengini veren ham madde sıvı içinde eriyorsa (şekerin suyun içinde erimesi gibi) biz renk veren bu maddeyi pigment olarak değil DYE olarak adlandırırız. Bunların ışık haslığı boya içinde Ya da mürekkepte zayıftır Bu boyalar bu yüzden sanatçılar tarafından kullanılmazlar. Bir resim görülebilir olmalıdır bu sebeple de renklerin dayanıklı ve mukavim olması şarttır.

İllistratörler grafikerler ve hobi amaçlı resimle uğraşanlar için ilk etapda ki kriter ışık haslığı değildir, bir illistrasyon basıldıktan sonra karanlık bir yerde saklanır. Çocukların ve hobi olarak resmi seçenlerin boya nitelikleri konusundaki ihtiyaçları ve öncelikleri profesyonel sanatçılardan elbet deki farklıdır. Çözünebilirlikleri sebebiyle boyalar ince sıvıları boyamada son derece elverişlidirler örneğin limon asidinin şeffaf mürekkep olarak kullanılması gibi.

Hangi fırçalar yağlı boya tekniği için uygundur?

Domuz kılından (Hog Hair) yapılan fırçalar genellikle yağlı boya tekniğinde çok kullanılan fırçalardır. Bununla beraber diğer fırça çeşitleri de belirli boya tekniklerinde kullanılabilir. Sıkı yapılı domuz kılı fırçalar, üzerlerinde çok miktarda yoğun kıvamlı boyayı tutabilirler lakin fırça vurusu detay çalışmak için uygun değildir. Detay çalışmak için samur(sable) ve kokarca (İltis grm) kılından yapılan fırçalar çok kullanışlıdır. Bununla beraber sentetik liflerden yapılan fırçalarda bütün resim tekniklerinde iyi alternatiflerdir. Fırçalar çeşitli fiyat ve kalite gruplarına ayrılır; Rembrant fırçalar tamamen el ile yapılırlar ve yüksek düzeyde kalite sunarlar. Van Gogh fırçalarda, yine tamamen el yapımıdır, mükemmel kalitede ve ekonomiktirler. Yağlı boya fırçaları resim yapılan yüzey ile arada yeterli mesafeyi bırakmak için uzun saplı olarak yapılırlar.
         
 
l
l
l
© Copyright 2010. Tüm hakları saklıdır.
Sanat Dünyası San. Ürün. Paz. Ltd. Şti
Organize Sanayi Bölgesi Kahverengi Cd. 3.Sk. No:4 Nilüfer Bursa
Tel : +90 (224) 225 60 75 (3 Hat)
Fax: +90 (224) 225 60 78
sanat@sanatdunyasi.com.tr
 
 
Designed By BURSA AJANS www.bursaajans.com