Doğru cevabı biliyorsanız yarışmamıza katılarak siz de hediyelerimize sahip olabilirsiniz.
   
 
   
  ...
 
   
Türkiye ve dünyadan ünlü ressamlar, hayatları, çalışmaları ve sanat akımları...
Boyalar hakkında teknik bilgilere ve ilginizi çekecek faydalı linklere bu sayfadan ulaşabilirsiniz...



   
1 2 3 ..
   

`Venetian Turpendine` Venedik terebentini nedir, Ne zaman kullanılır ?

Venedik terebentini ismini tarihten almiştır. Avusturya karaçam ağacından ayrıştırılmış balsamdan imal edilen Venetian Turpendinin o yıllarda sadece Venedik kanalında ticareti yapıldığı için daha sonra bu isimle anılır olmuş.
Venedik terebentini renk geçişlerinde renge kazandırdığı değer ve boyaya sağladıgı extra dayanıklılık ile kullanım alanı bulan bir mediumdur. Boyanın kuruma süresini azaltır, diğer mediumlara oranla sararma oranı düşüktür lakin diger mediumlarda oldugu gibi sararma kısa sürede kaybolur. Son katlarda kullanılması tavsiye edilir.

PİGMENT

Pigmentler renkli zerreciklerdir, sıvı içinde çözünemezler ama sıvı ile karıştırılabilirler. Boyanın rengi, renk tonunun yoğunluğa bağlı gücü, şeffaflığı (Transparency) veya örtücülüğü (opacity) ışık haslığı (lightfastness) bütün diğer unsurların yanında kullanılan pigmentin türü ile ilgilidir. Boyanın kendine has ismiyle tanımlanan rengi kullanılan pigment türü ya da pigment kombinasyonları ile elde edilir (deep yellow, ultramarine, carmine vs)

IŞIK HASLIĞI (Lightfastness)

Işık haslığı; Bir rengin ve o rengi oluşturan ham maddenin ultraviole ışık karşısında uğrayacağı zararın derecesidir. Ultraviole ısın gün ışığı veya yapay ışık Ya da her ikisininde karışımı olabilir ve renk bileşenlerinin yapısını bozabilecek güçtedir. Renk bozulma ve solmalarının hızı, rengin ışık haslığı derecesi ve ultraviole ışığın miktarıyla orantılıdır. Bazı renkler uygulamadan sonraki birkaç gün içinde solmaya baslarken, bazılarında bu süre uzun yıllardır Ya da asla solmaz.
Işık haslığı derecesini belirlemede iki temel yöntem vardır

1.Blue wool scale : 8 parça kumaşın mavinin degişik tonlarıyla boyanması ve ulraviole ışığa belli sürelerle maruz bırakılması temeline dayanan bir metoddur. Işık Haslığını belirlemede 20 sene önce terkedilen geleneksel yöntemdir

2 ASTM (American Society For Testing And Materials) Bu yöntemde de temelde renkler belli oranlarla beyaz boya eklenir ve ultraviole ışığa maruz bırakılırlar .

Işık haslığı derecesinde birim olarak kullanılan Museum Conditioons ibaresi Londra Tate Museum Gallery ışıklandırması baz alınarak oluşturulmuştur.

Beyaz keten yağı ile beyaz ayçicegi yağı arasındaki farklar nelerdir ?

Bizim tecrubelerimiz, bütün yağlar arasında, (ayçicek yağı, susam yağı, keten yağı, haşhaş yağı,fındık yağı, ağaç yağı) resim için en uygun olanının keten yağı (linseed oil) olduğunu gösterdi. Bazı yağlar kırılgan bir film tabakası bırakırken bazıları önemli ölçüde boyayı karartır. Bazılarının ise kuruma süresi normalden çok daha uzundur. Ama keten yağı optimal kalite özellikleri kombinasyonlarına uygunluk gösterir. Kuruma süresi diğer yağlara oranla kısadır, elastiktir ve dayanıklıdır. Bütün bu pozitif özelliklerinin yanında keten yağı sarıdır ve zamanla dahada sararır bu durum ise özellikle beyaz rengin gücünü azaltır. Bu sebepten dolayı Keten yağının yerini beyaz renkte ayçiceği yağı alır. Ayçiceği yağı keten yağına oranla daha soluk bir renge sahiptir, daha uzun sürede kurur ve film elastikiyeti acısından kırılgandır. İlk katlarda kullanılan Ayçiceği yağı bütün bu özelliklerinden dolayı diğer boya katlarında problemlere yol açabilir değişik kuruma zamanlarındaki farklılık ve katmanlar arasındaki zayıf bağlar bir sonraki tabakada uygulanacak boyanın tutuculuğunu azaltabileceği için, özellikle ilk katlarda kullanılması önerilmez İlk katmanlarda keten yağı final katmanlarda ise ayçicegi yağı kullanılması gerekmektedir.

Eski bir vernik tabakası nasıl temizlenir ?

Eski vernik tabakasını temizlerken çok dikkatli ve çıkabilecek problemlere karşı hazırlıklı olunmalıdır. Bazı durumlarda vernik tabakası boyanın oksijenle temasını keser ve boya verniğin altında yumuşak, kalır böyle durumlarda verniği sökerken boyada da çözünmeler görülebilir. Vernik söyle sökülmelidir;

Beyaz ispirto, birkaç santim kalınlığındaki düz bir fırçayla 15 X 15 bir alana sürülüp alanı kaplayan verniğin kabarması sağlanır. Bu esnada fırça temizlenir ve aynı alana yine beyaz ispirto sürülür, vernik, beyaz ispirto ile çözülüp fırçaya yapışarak resim yüzeyinden arınana kadar bu işleme devam edilir. Aynı işlem resim yüzeyinin kalanına da uygulanır. Vernik resim yüzeyinden söküldükten sonra ince bir film tabakası kalacaktır bu tabaka zamanla yok olur.
         
 
l
l
l
© Copyright 2010. Tüm hakları saklıdır.
Sanat Dünyası San. Ürün. Paz. Ltd. Şti
Organize Sanayi Bölgesi Kahverengi Cd. 3.Sk. No:4 Nilüfer Bursa
Tel : +90 (224) 225 60 75 (3 Hat)
Fax: +90 (224) 225 60 78
sanat@sanatdunyasi.com.tr
 
 
Designed By BURSA AJANS www.bursaajans.com