Doğru cevabı biliyorsanız yarışmamıza katılarak siz de hediyelerimize sahip olabilirsiniz.
   
 
   
  ...
 
   
Türkiye ve dünyadan ünlü ressamlar, hayatları, çalışmaları ve sanat akımları...
Boyalar hakkında teknik bilgilere ve ilginizi çekecek faydalı linklere bu sayfadan ulaşabilirsiniz...



   
1 2 3 ..
   

Retouching vernık ne zaman ve nasıl kullanılmalı ?

Intermedıate vernik nedir ?

Bir yağlıboya resim verniklenmek zorundadır ?

Resim çalışırken tuvalin bazı bölgelerinde `Sunken` tabir edilen boya çökmelerine bağlı, matlıklar ve solmalar oluşur. Bu renk yoğunluğunun değişmesi ve renk keskinliğinin değer kaybetmesiyle sonuçlanır. Bu duruma renk kombinasyonları, kullanılan incelticinin türü ve miktarı, Resim yapılan yüzeyin emiciliği sebep olabilir. Her bir renk boyadaki yağ ve solvent miktarı değişiklik gösterir, eğer kullanılan boya yağ içeriyorsa ve yağ tuval tarafından emilmişse `sunken` oluşması ihtimali çok yüksektir. Böyle bir durumda Renkler arasındaki harmoniyi kurmak güçleşeceğinden, doğru kararı vererek resme devam etmek problem haline gelir. Bu problemini çözmek için çökmenin olduğu bölgeye çok ince bir kat Talens Retoching Vernik atmanız gerekir (spray vernik tercih edilmelidir) yüzeyin emiciliğine göre bu işlem birkaç kez tekrarlanabilir.

En önemli husus İlk vernik katını ve devam eden her bir kat verniği atmadan evvel bir önceki yüzeyin kuru olmasına özen göstermektir. Vernik birkaç saatte kurur ve parlak ama heterojen (gecirgen) bir yüzey bırakır bu ve yeni bir renk katına hazır hale gelir. Heterojen vernik altta kalan boyanın havayla temasını kesmeyeceği için kuruma sürecini olumsuz etkilemez Tam olarak kurumamış boya katının üzerine vernik Ya da vernik katının üzerine boya sürülürse, verniğin bileşimdeki solventler hazırlanılan boyayı çözebilir ve yine renk kayıpları yasanabilir.

Talens Retouching Vernik aynı zamanda İntermediate vernik Ya da `provisional final varnish` gecici final verniği olarak kullanılabilir. Bu uygulama içinse resmin en az birkaç ay kurumaya bırakılması gerekmektedir. Resmin yüzeyi dokunulacak kadar kuru olsa bile alt tabakalar kesinlikle hala yaştır Talens Retouchıng vernikte bulunan solvent resmin alt tabakasına da nüfuz ederek oradaki kurumamış yağı üste çıkarır bu durumda resminizin yüzeyi uzun süre yapışkan bir hal alır. Tam kuruma sağlandığında final verniği uygulanabilir.

Hangi fırçalar yağlı boya tekniği için uygundur?

Domuz kılından (Hog Hair) yapılan fırçalar genellikle yağlı boya tekniğinde çok kullanılan fırçalardır. Bununla beraber diğer fırça çeşitleri de belirli boya tekniklerinde kullanılabilir. Sıkı yapılı domuz kılı fırçalar, üzerlerinde çok miktarda yoğun kıvamlı boyayı tutabilirler lakin fırça vurusu detay çalışmak için uygun değildir. Detay çalışmak için samur(sable) ve kokarca (İltis grm) kılından yapılan fırçalar çok kullanışlıdır. Bununla beraber sentetik liflerden yapılan fırçalarda bütün resim tekniklerinde iyi alternatiflerdir. Fırçalar çeşitli fiyat ve kalite gruplarına ayrılır; Rembrant fırçalar tamamen el ile yapılırlar ve yüksek düzeyde kalite sunarlar. Van Gogh fırçalarda, yine tamamen el yapımıdır, mükemmel kalitede ve ekonomiktirler. Yağlı boya fırçaları resim yapılan yüzey ile arada yeterli mesafeyi bırakmak için uzun saplı olarak yapılırlar.

Amsterdam Acryl Binder üzerine direk yağlı boya yapılabilirmi ?

Tavsiye edilen bir durum değildir. Akrilik Binderin tuval üzerinde bıraqktıgı ince film tabakası yağlı boyanın tuvale yapışmasını güçleştirir.

Yağlı boyalarda medium kullanma zorunluluğu varmıdır ?

Medium kullanımı tekniğe göre değişir. Yağlı boyada iki temel teknik vardır.

Allaprima (wet in wet)
Fat over lean ( Flexible over less flexible)

Talens painting medium üç temel bileşene sahiptir. Yağ, reçine, beyaz ispirto (white spirit) Medium kullanımı öncelikle, Fat over lean tekniğinde boya katmanları arasındaki tutunmayı artırarak resmin ömrünü uzatır. Özellikle glaze aşamasında hiçbir fırça izi kalmamasına rağmen glaze filminin altından, sanatçının özgün fırça vuruşlarının görünmesini engellemez. Talens mediumlar, glazing medium, alky medium, venetian turpendine ve stand oil olarak ayrılırlar.

Final verniği uygulanmadan evvel resmin kuruması için ne kadar beklenmelidir?

Yağlı boyalar kimyasal olarak oksitlenme (oxidative) ile kuruyan boyalardır. Yağ havadaki oksijeni observe ederek, kimyasındaki molekül zincirini birbirine bağlar. Bu moleküler hareketlenme için gereken enerji ultraviole ışınlardan sağlanır. Keten yağı barındıran boyaların kuruması diğer boyalara oranlı daha uzun sürer. Boya katının kalınlığı ve kullanılan pigment özelliklerine göre değişkenlik gösterse de, dokunulabilecek düzeyde bir resmin kuruması yaklaşık olarak 1-6 hafta almaktadır. Bütün boya katlarının tamamen kuruması ise yaklaşık 6-12 ay sürer. Çok kalın boya tabakalarında bu sürenin yıllar alabileceği bilinmektedir. Buna rağmen boyanın eskime süresi havayla ve temas ettiği andan itibaren baslar. Resmin yüzeyindeki boya dokunulabilecek kadar kuruduğunda verniklenmesi önerilir.

Vernik boyanın havayla temasını azaltacağından resmin ömrünü de uzatır. Bir diğer avantajı ise resmi toz nem gibi dış etkilerden korumasıdır. Vernik üzerinde toplanan tozlar ise resme zarar vermeden temizlenebilir.
         
 
l
l
l
© Copyright 2010. Tüm hakları saklıdır.
Sanat Dünyası San. Ürün. Paz. Ltd. Şti
Organize Sanayi Bölgesi Kahverengi Cd. 3.Sk. No:4 Nilüfer Bursa
Tel : +90 (224) 225 60 75 (3 Hat)
Fax: +90 (224) 225 60 78
sanat@sanatdunyasi.com.tr
 
 
Designed By BURSA AJANS www.bursaajans.com