Doğru cevabı biliyorsanız yarışmamıza katılarak siz de hediyelerimize sahip olabilirsiniz.
   
 
   
  ...
 
   
Türkiye ve dünyadan ünlü ressamlar, hayatları, çalışmaları ve sanat akımları...
Boyalar hakkında teknik bilgilere ve ilginizi çekecek faydalı linklere bu sayfadan ulaşabilirsiniz...



   
1 2 3 ..
   

Retouching vernık ne zaman ve nasıl kullanılmalı ?

Intermedıate vernik nedir ?

Bir yağlıboya resim verniklenmek zorundadır ?

Resim çalışırken tuvalin bazı bölgelerinde `Sunken` tabir edilen boya çökmelerine bağlı, matlıklar ve solmalar oluşur. Bu renk yoğunluğunun değişmesi ve renk keskinliğinin değer kaybetmesiyle sonuçlanır. Bu duruma renk kombinasyonları, kullanılan incelticinin türü ve miktarı, Resim yapılan yüzeyin emiciliği sebep olabilir. Her bir renk boyadaki yağ ve solvent miktarı değişiklik gösterir, eğer kullanılan boya yağ içeriyorsa ve yağ tuval tarafından emilmişse `sunken` oluşması ihtimali çok yüksektir. Böyle bir durumda Renkler arasındaki harmoniyi kurmak güçleşeceğinden, doğru kararı vererek resme devam etmek problem haline gelir. Bu problemini çözmek için çökmenin olduğu bölgeye çok ince bir kat Talens Retoching Vernik atmanız gerekir (spray vernik tercih edilmelidir) yüzeyin emiciliğine göre bu işlem birkaç kez tekrarlanabilir.

En önemli husus İlk vernik katını ve devam eden her bir kat verniği atmadan evvel bir önceki yüzeyin kuru olmasına özen göstermektir. Vernik birkaç saatte kurur ve parlak ama heterojen (gecirgen) bir yüzey bırakır bu ve yeni bir renk katına hazır hale gelir. Heterojen vernik altta kalan boyanın havayla temasını kesmeyeceği için kuruma sürecini olumsuz etkilemez Tam olarak kurumamış boya katının üzerine vernik Ya da vernik katının üzerine boya sürülürse, verniğin bileşimdeki solventler hazırlanılan boyayı çözebilir ve yine renk kayıpları yasanabilir.

Talens Retouching Vernik aynı zamanda İntermediate vernik Ya da `provisional final varnish` gecici final verniği olarak kullanılabilir. Bu uygulama içinse resmin en az birkaç ay kurumaya bırakılması gerekmektedir. Resmin yüzeyi dokunulacak kadar kuru olsa bile alt tabakalar kesinlikle hala yaştır Talens Retouchıng vernikte bulunan solvent resmin alt tabakasına da nüfuz ederek oradaki kurumamış yağı üste çıkarır bu durumda resminizin yüzeyi uzun süre yapışkan bir hal alır. Tam kuruma sağlandığında final verniği uygulanabilir.

Final verniği uygulanmadan evvel resmin kuruması için ne kadar beklenmelidir?

Yağlı boyalar kimyasal olarak oksitlenme (oxidative) ile kuruyan boyalardır. Yağ havadaki oksijeni observe ederek, kimyasındaki molekül zincirini birbirine bağlar. Bu moleküler hareketlenme için gereken enerji ultraviole ışınlardan sağlanır. Keten yağı barındıran boyaların kuruması diğer boyalara oranlı daha uzun sürer. Boya katının kalınlığı ve kullanılan pigment özelliklerine göre değişkenlik gösterse de, dokunulabilecek düzeyde bir resmin kuruması yaklaşık olarak 1-6 hafta almaktadır. Bütün boya katlarının tamamen kuruması ise yaklaşık 6-12 ay sürer. Çok kalın boya tabakalarında bu sürenin yıllar alabileceği bilinmektedir. Buna rağmen boyanın eskime süresi havayla ve temas ettiği andan itibaren baslar. Resmin yüzeyindeki boya dokunulabilecek kadar kuruduğunda verniklenmesi önerilir.

Vernik boyanın havayla temasını azaltacağından resmin ömrünü de uzatır. Bir diğer avantajı ise resmi toz nem gibi dış etkilerden korumasıdır. Vernik üzerinde toplanan tozlar ise resme zarar vermeden temizlenebilir.

KALİTE FARKI

Royal Talens çeşitli tiplerdeki boyaları değişik isimler altında satar.herbir isim boyanın dayanıklılığına ve kalitesine göre değişir. Kalite farklarını yaratan temel etkenlerse pigment yoğunluğu, öğütülme derecesi ve pigment inceliğidir
Pigment işleme sureci oldukca maliyetli biır süreçtir. En kaliteli boya serisi olan Rembrandt boyalarında yüksek kalitedeki essız pigmentler kullanılır ve bu pigmentler çok ince öğütülürler dolayısıyla boya yoğunluğu Diğer serilere oranla daha fazladır. Van Gogh serisinde de aynı pigmentler kullanılır ama daha az öğütülürler düşük konsantrasyonludurlar ve Rembrant serisinde kullanılan pigmentlere oranla daha az incedirler. Amsterdam yağlı boyaları ve akriliklerinde serinin Diğer boyalarında kullanılan pigmentlerden farklı olarak daha ortalama kaliteye sahip bır pigment kullanılır yine pigment konsantrasyonu ve oğütülme inceliği daha düşüktür.

GOUACHE (GUAJ)

Guaj boya içeriğinde örtücü katkı malzemeleri vardır. Bu bütün guaj renklerini opak yapar buna rağmen yine opacity kullanılan pigment türünden etkilenir.

IŞIK HASLIĞI (Lightfastness)

Işık haslığı; Bir rengin ve o rengi oluşturan ham maddenin ultraviole ışık karşısında uğrayacağı zararın derecesidir. Ultraviole ısın gün ışığı veya yapay ışık Ya da her ikisininde karışımı olabilir ve renk bileşenlerinin yapısını bozabilecek güçtedir. Renk bozulma ve solmalarının hızı, rengin ışık haslığı derecesi ve ultraviole ışığın miktarıyla orantılıdır. Bazı renkler uygulamadan sonraki birkaç gün içinde solmaya baslarken, bazılarında bu süre uzun yıllardır Ya da asla solmaz.
Işık haslığı derecesini belirlemede iki temel yöntem vardır

1.Blue wool scale : 8 parça kumaşın mavinin degişik tonlarıyla boyanması ve ulraviole ışığa belli sürelerle maruz bırakılması temeline dayanan bir metoddur. Işık Haslığını belirlemede 20 sene önce terkedilen geleneksel yöntemdir

2 ASTM (American Society For Testing And Materials) Bu yöntemde de temelde renkler belli oranlarla beyaz boya eklenir ve ultraviole ışığa maruz bırakılırlar .

Işık haslığı derecesinde birim olarak kullanılan Museum Conditioons ibaresi Londra Tate Museum Gallery ışıklandırması baz alınarak oluşturulmuştur.
         
 
l
l
l
© Copyright 2010. Tüm hakları saklıdır.
Sanat Dünyası San. Ürün. Paz. Ltd. Şti
Organize Sanayi Bölgesi Kahverengi Cd. 3.Sk. No:4 Nilüfer Bursa
Tel : +90 (224) 225 60 75 (3 Hat)
Fax: +90 (224) 225 60 78
sanat@sanatdunyasi.com.tr
 
 
Designed By BURSA AJANS www.bursaajans.com